Logo
Print this page

Trei teste simple, pentru a-ți testa singur sănătatea

Trei teste simple, pentru a-ți testa singur sănătatea

Oamenii de știință și specialiștii din domeniul sănătății sunt de părere ca activitățile zilnice pot prezice starea de sănătate pe termen lung, mai ieftin și mai simplu decât un RMN sau o analiză de sânge, relatează Exquis.ro.

Aceste activități par ușoare și lipsite de importanță, însă devin mai dificil de îndeplinit odată cu vârsta.

Următoarele teste te ajută să întelegi starea ta actuală de sănătate și pot prezice probleme de sănătate care pot apărea în viitor.

Stai într-un picior cât poți de mult

Încearcă să vezi cât de mult poți sta într-un picior, fără să închizi ochii.

Tot ce trebuie să faci este să stai în picioare, să ridici un picior (îndoit) la spate și să-ți menții echilibrul cât poți de mult.

Repetă testul de două ori și cronometrează-te de fiecare dată. Peste 60 de secunde indică o stare bună de sănătate. Sub 20 de secunde indică posibile probleme cerebrale în viitor.

De fapt, un studiu arată că “lipsa de echilibru este corelată cu prezența unor leziuni foarte mici, sau microsângerări, la nivelul creierului, care pot fi prezente chiar și la o persoană care se simte sănătoasă. Cu timpul, aceste microsângerări pot duce la probleme grave, precum accidente vasculare și demență”, potrivit viataverdeviu.ro.

Dacă rezultatul este sub 20 de secunde, ar fi bine să consulți un medic sau nutriționist pentru a vedea cum îți poți îmbunătăți sănătatea creierului. Pentru o testare și mai îndrazneață, încearcă să închizi și ochii în timp ce ridici piciorul îndoit la spate.

CITEȘTE ȘI: Paradox explicat de neurologi: Cum te ajută uitarea să ai un creier sănătos

Așează-te și ridică-te singur de jos

Să te așezi pe jos și să te ridici singur pare ușor, însă multe persoane nu reușesc să ducă la capăt această sarcină simplă, mai ales fără să se ajute de mâini și genunchi.

Încearcă, să vezi cum te descurci. Dacă nu poți să te așezi sau să te ridici singur prezinți un risc ridicat de moarte prematură.

În cadrul unui studiu brazilian, 2002 de barbați și femei cu vârste cuprinse între 51 și 80 de ani au fost ținuți sub observație pe o perioada de circa 6,3 ani, iar cei care s-au ajutat de mâini și genunchi pentru a se ridica (indiferent că erau de vârstă mijlocie sau avansată) au fost de șapte ori mai predispuși să moară în decurs de șase ani decât cei care s-au ridicat fără sprijin.

“Se știe că o formă fizică aerobică bună este strâns legată de supraviețuire,” a spus autorul studiului, Claudio Gil Soares de Araújo, profesor la Universitatea Gama Filho din Rio de Janeiro, “însă studiul nostru arată că și menținerea unui nivel ridicat de flexibilitate a corpului, rezistența musculară și coordonarea au o influență favorabilă asupra speranței de viață.”

Îți poți atinge degetele de la picioare când stai jos?

Atingerea degetelor nu este atât de ușoară pe cât pare.

La vârsta de 40 de ani, poate fi o adevarată provocare, însă studiile arată că flexibilitatea joacă un rol mult mai important în menținerea sanatății decât am fi crezut.

Un studiu publicat în revista Inima si Fiziologia Circulatorie sugereaza ca un corp mai putin flexibil poate indica prezenta unor artere rigide.

Peretii arteriali flexibili permit sangelui sa circule in voie prin corp.

Arterele rigide solicita inima mai mult pentru a impinge sangele prin vasele ingustate.

Cu timpul, acest lucru poate duce la un risc marit de atac de cord si accident vascular, avertizeaza Kenta Yamamoto, cercetator la Texasul de Nord si autorul principal al studiului.

Rezultatul studiului a reflectat o corelatie clara intre un corp rigid si artere rigide la subiectii de peste 40 de ani.

Cum sa-ti prelungesti speranta de viata

Toate cele trei teste au in comun flexibilitatea, rezistenta musculara si echilibrul.

Desi primul test reflecta sanatatea creierului, practicarea unor tipuri de fitness cu impact redus, cum este yoga, s-ar putea dovedi benefice pentru intarirea relatiei dintre corp si creier, precum si pentru starea generala de sanatate si forma fizica.

Al doilea test reflecta forma fizica a muschilor si oaselor, care poate fi imbunatatita prin exercitii de forta si cu greutati.

Si in cele din urma, exercitiile de stretching si pilates pot contribui la flexibilitatea muschilor si arterelor, ajutandu-te sa-ti atingi degetele de la picioare!

Nu trebuie uitat ca longevitatea este rezultatul unui stil de viata sanatos, cu o alimentatie echilibrata, o viata spirituala bogata, miscare regulata si somn odihnitor.

Exquis.ro

© Albaiulianul. All rights reserved.